
RZĄDOWA POMOC - program " WSPIERAJ SENIORA "
Gmina Mogilno przystąpiła do realizacji rządowego programu „Wspieraj Seniora”, którego koordynatorem jest Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej. Realizatorem programu na terenie gminy Mogilno jest Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mogilnie. Zakres obejmuje organizację i realizację dostarczania artykułów pierwszej potrzeby dla osób starszych przez pracowników socjalnych i asystentów rodziny. Program jest realizowany od 20 października do 31 grudnia 2020 roku. Zakłada pomoc w dostarczeniu niezbędnych produktów do domu seniora, by ograniczyć konieczność wychodzenia osób starszych na zewnątrz podczas pandemii, ze względu na ich bezpieczeństwo. Z programu „Wspieraj Seniora” mogą skorzystać osoby starsze po 70 roku życia. W szczególnych przypadkach pomoc może być udzielona osobie przed 70. życia. Szczególne sytuacje oznaczają brak możliwości zapewnienia niezbędnych potrzeb wynikających ze stanu zdrowia oraz sytuacji rodzinnej i społecznej osoby. Ocena stanu sytuacji i udzielenia wsparcia osobie potrzebującej należy do decyzji ośrodka pomocy społecznej. Z programu nie mogą korzystać osoby, które już otrzymują wsparcie w ramach usług opiekuńczych, czy specjalistycznych usług opiekuńczych. Udzielenie pomocy w ramach programu nie zależy od kryterium dochodowego ani nie jest przyznawana na drodze administracyjnej. W zależności od zorganizowania usługi wsparcia przez ośrodek pomocy społecznej i potrzeb osoby starszej w wieku 70 lat i więcej, pomoc może być świadczona raz w tygodniu, bądź kilka razy w czasie trwania programu. Zakres usług na rzecz osoby starszej jest ograniczony tzw. dystansem sanitarnym.
Jak wygląda mechanizm udzielania pomocy w ramach programu?
Krok 1 . Osoba starsza w wieku 70 lat i więcej, która zdecyduje się pozostać w domu w związku z utrzymującym się stanem epidemii dzwoni na ogólnopolską infolinię uruchomioną w ramach programu Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów - 22 505 11 11 . Infolinia działa od poniedziałku do niedzieli w godzinach 08:00-21:00. Krok 2. Osoba przyjmująca zgłoszenie przekazuje prośbę o pomoc do właściwego ośrodka pomocy społecznej w danej gminie przez system Centralnej Aplikacji Statystycznej Zgłoszenia, które wpływają w weekendy przez system CAS rozpatrywane są od poniedziałku. Krok 3. Pracownik Ośrodka Pomocy Społecznej kontaktuje się telefonicznie z seniorem, weryfikuje zgłoszenie i ustala usługę wsparcia, która ma polegać w szczególności na dostarczeniu zakupów, zgodnie ze wskazanym zakresem, obejmujących artykuły podstawowej potrzeby, w tym artykuły spożywcze, środki higieny osobistej. Dostarczanie zakupów odbywa się w godzinach urzędowania pracowników Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mogilnie przez pięć dni w tygodniu. Krok 4. Koszty zakupów pokrywa Senior. Senior przekazuje pieniądze przed dokonaniem zakupów pracownikowi socjalnemu bądź asystentowi rodziny. Do Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mogilnie wpłynęło dziesięć zgłoszeń o udzielenie wsparcia, pomocy, głównie w zakupie artykułów żywnościowych.
Seniorze!
Zostań w domu.
Nie lekceważ zagrożenia.
Twoje zdrowie jest najważniejsze! Skorzystaj z infolinii 22 505 11 11.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Jakub Dąbek |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Jakub Dąbek |
Data wprowadzenia: | 2020-11-13 09:12:59 |
Opublikował: | Jakub Dąbek |
Data publikacji: | 2020-11-17 08:25:46 |
Ostatnia zmiana: | 2020-11-17 08:54:35 |
Ilość wyświetleń: | 109 |